Slyšeli jste už o proffee? Proteinová káva je hitem sociálních sítí, co na ni říkají odborníci?

0
110
Closeup image of a man and a woman clinking coffee mugs in cafe

Na sociálních sítích jako je TikTok a Instagram se doslova roztrhl pytel se spoustou kávových trendů včetně proteinové kávy. Než ji však vyzkoušíte i vy, vyslechněte si slova odborníka o tom, zda je tzv. proffee opravdu i zdravé nebo jde opět jen o reklamní tah?

Myšlenka přidávání bílkovin do kávy není nová
Proteinová káva představuje přesně to, co si myslíte… protein přidaný do kávy. Desítky let pijí lidé kávu s mlékem, takže myšlenka přidávání bílkovin do kávy nám není tak docela neznámá. K tomu přidejte fakt, že zájem o bílkoviny je stále vysoký, takže trend proffee zdomácněl na sociálních sítích poměrně rychle. Co na něj ale říká odborník na výživu?

Mohlo by vás zajímat: Protein výrazně prospívá ke štíhlé figure. Najít ho můžete také v potravinách, kterým nevěnujete dostatečnou pozornost

Protein může být přidán do kávy mnoha způsoby
Neexistuje žádný standardní recept na proffee. Jak informuje odborník pro portál health.com, někteří lidé mísí kávu s předem připravenými proteinovými koktejly, které obsahují až 30 gramů bílkovin na jednu nádobu. Jiní smíchají svou kávu s několika odměrkami rostlinného proteinového prášku a do kávy přelijí asi 20-25 gramů bílkovin. Možností je také přidat do kávy rostlinné mléko s vyšším obsahem bílkovin. neochucené hrachové, které má podobnou texturu jako smetana. Je to jen a jen na vás…

Mějte na paměti jednu věc
Podle odborníka byste měli mít na paměti toto: „Primárním úkolem bílkovin je dodávat aminokyseliny, stavební kameny bílkovin, pro nepřetržitou údržbu, opravu a hojení proteinových tkání v těle. Patří sem svaly, stejně jako enzymy, hormony, imunitní buňky, kůže a vlasy. Pokud jste sportovně aktivní, potřebujete jich o to víc, protože cvičení zatěžuje tělo a přirozeně stoupá i potřeba bílkovin.“

Čtěte také: Nízkokalorický nápoj, který by vás mohl zajímat: Nepřibírá se z něj a pomáhá s trávením

Protein musíte spárovat s dalšími makroživinami
Také mluví o tom, že je důležité, abyste věděli, kolik bílkovin denně byste měli přijmout na svoji váhu. Pokud to víte, pak musíte ideálně spárovat vaši proteinovou dávku v kávě s dalšími makroživinami jako je cukr a tuk: „Konzumace dostatečného množství bílkovin bez dostatečného množství tuku nebo sacharidů může způsobit, že bílkoviny, které jíte, se spálí na palivo, což je okrádá o to, aby se použily na životně důležité údržbářské a opravárenské práce ve vašem těle,“ objasňuje odborník. Stačí si dát k proffee polovinu avokáda a čerstvé ovoce.

Young woman working on laptop in the nature . Leisure activities / Remote working concept.

Na kvalitě bílkovin záleží
Přečtěte si důkladně seznam složek, nežádoucích přísad, které chcete dát do svého proffee. Jedná se o umělá sladidla, barviva, příchutě, konzervační látky nebo příliš mnoho přidaného cukru. Ty se nacházejí v potravinách jako proteinová mléka, prášky, smetany, koktejly. Připravte si proffee tak, že obohatíte svoji kávu o ořechové máslo, rostlinný proteinový prášek, mražené ovoce či pepř jako skořice a zázvor. Taková proteinová káva je opravdu i zdravá a vaše tělo bude z ní profitovat.

Rada na závěr
Říká se, že káva k snídani není zrovna dobrý nápad. Nicméně jak všichni víme, bílkoviny k snídani jsou dobrý nápad. Proto, pokud se nedokážete ranní kávičky vzdát, udělejte si proffe. Samozřejmě za zmíněných doporučení odborníka abyste z něj vytěžili pro tělo maximum.

Předchozí článekČíslo na váze neříká vždy pravdu: Jak měřit úbytek tuku při hubnutí podle typu postavy
Další článekSeznam 20 nejnebezpečnějších toxinů, kterým je třeba se vyhýbat obloukem: Zkontrolujte si, zda se nenacházejí ve vaší kosmetice