Číslo na váze neříká vždy pravdu: Jak měřit úbytek tuku při hubnutí podle typu postavy

0
122
Young man tired after training

Hlavním měřítkem úspěšného hubnutí je úbytek centimetrů v problematických partiích – pas, boky nebo končetiny rukou. Měřicí set pro kontrolu podkožního a viscerálního tuku vám během chvilky dá poměrně přesnou odpověď o výsledcích vašeho snažení.

Proč váha neříká vždy pravdu
Pokud začnete jíst zdravě ak tomu posilovat, naroste váš podíl svalové hmoty. Svaly váží více než tuk. Ručička na váze se možná tolik nepohne, ale centimetry na problematických místech začnou ubývat. Nejsnáze to ověříte pravidelným měřením jednotlivých tělesných partií.

Výhody měření krejčovským metrem

Jednoduché a rychlé sledování pokroků při hubnutí.
Zvládnete ho sami bez asistence kamaráda nebo trenéra.
Nemusíte nikam chodit.
Vezmete ho kamkoli s sebou.
Spolu s kaliperačními kleštěmi pro měření podkožního tuku poskytuje přesnější odpověď než řada drahých přístrojů.
K měření používejte nejlepší metr ze skelných vláken. Dává přesnější výsledky než kovový, jelikož je s ním lepší manipulace.

Čtěte: Běhání a hubnutí. Kolik můžete zhubnout a kde děláte chybu, když se vám to nedaří vidět?

Co všechno měřením zjistíte

Tělesné míry – pas, boky, prsa a další.
Poměr pasu k bokům (WHR index)
Typ postavy (jablko, hruška…)
Orientační přehled o procentu viscerálního tuku v těle.
Výšku postavy.
Poměr pasu k výšce postavy (WtHR index).
Zjednodušeně vám tedy metr slouží k:

Sledování pokroků při hubnutí / přibírání.
Měření viscerálního tuku.
Tipy na měření krejčovským metrem

  1. Měřte se hned ráno, když se probudíte. Před měřením nepijte ani nejezte.
  2. Nejlepších výsledků dosáhnete, když se změříte nazí. Další možností je přiléhavé prádlo.
  3. Postavte se před zrcadlo. Ujistěte se, že přikládáte metr opravdu rovně – hlavně při měření boků.
  4. Stůjte rovně a dýchejte volně. Nezastrkujte břicho, nezatínejte hýždě.
  5. Utáhněte metr tak, aby vás těsně obepínal, ale neškrtil.
  6. Zapište si výsledky do sešitu nebo mobilu.
    Snažte se co nejpřesněji zapamatovat místo na těle, kde jste se měřili. Měření opakujte každý týden.

Postup měření jednotlivých tělesných partií
Prsa

Přiložte jeden konec metru na nejplnější část prsou – bradavky. Zbytek pásky omotejte pod končetinami kolem zad a spojte oba konce.

Hrudník

Změřte těsně pod prsy tam, kde u žen končí podprsenka. Muži nahmatají žebro těsně pod prsním svalem.

Pás

Standing Office Yoga Workout And Workout Near Business Computer

Postavte se rovně a pomalu se nakloňte do strany. Na místě záhybu je i váš pas – těsně nad pupkem v nejužším místě trupu. Podržte si na místě ruku, narovnejte se a změřte se kolem dokola.

Břicho

Použijte pupík jako kontrolní měřící bod. Přiložte tam jeden konec metru a spojte za zády. Nenafukujte se, ani nezatahujte břicho.

Boky

Měřte se v nejširším místě boků. Hlídejte si, že držíte metr vodorovně.

Stehna

Měřte v nejširší části stehen. Každou nohu změřte zvlášť. Výsledky se mohou lišit.

Končetiny rukou

Opět měřte nejširší část končetin rukou nad loktem, na obou končetinách zvlášť. Dominantní končetina obvykle bývá svalnatější.

Teď už víte, kde a jak se měřit. Zjistěte, co vám získané hodnoty odhalí:

Jaký máte typ postavy?
Každé tělo je jiné, má jiný tvar, váhu i velikost. Znalost typu a tvaru těla vám řekne, kde váš organizmus ukládá přebytečný tuk. Nezoufejte, pokud v problémových partiích nehubnete, tak rychle, jak byste rádi. Pokud číslo postupně klesá, jste na správné cestě.

Předchozí článekJak cvičit při hubnutí? Dodržování této rutiny je mimořádně důležité, pokud chcete mít výsledky
Další článekSlyšeli jste už o proffee? Proteinová káva je hitem sociálních sítí, co na ni říkají odborníci?